söndag 10 juni 2012

Thou shall not take shit

... är min nya absoluta favorit! :)
Det kan väl inte vara alltför svårt att leva upp till - kanske - eventuellt... ;) Mina år i Norge (1997-2004) lärde mej både hur man tar vara på sej själv och "Thou shall not take shit" !
Denna text passar både till ung som gammal tycker jag... och den var en självklarhet till en nybliven 14-åring.


Denna sortens kortvikning kallas plånbokskort.


Digistämpeln från Kenny K passar fint till en tuff tjej! Färglagd med Derwent Inktense akvarellpennor.

På baksidan fick raggsockastämpeln sin plats.

Första "uppslaget", med en ficka för tags (i det här fallet ett par kort av tjejen som liten).


Till höger, bakom textstämpeln finns en ficka.
Liten tag, stämplad med Dear Lizzy Neapolitan Roller Date Stamp, den ger en känsla av gammaldags biblioteksstämpel... vadå, nostalgitripp... ;)

Sista uppslaget när fliken med vimplarna lyfts upp. Där finns också en ficka för tag.

... och så favoriten!! Texten är en digistämpel - alltså en bildfil man köper och laddar ner - från Pysseldags.
Nu har vi firat 14-åringen och njutit av supergod smörgåstårta med alla tillbehör, TACK!! Vi kommer fler gånger! :)

Ska fortsätta projekt ute så kanske det blir färdigt innan sommaren äntligen är här...

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Tack själv! :) Och jag säger bara ursnyggt, du e så duktig!!! Välkommen åter!

    SvaraRadera
  2. Oj va du kan :) de va verkligen superfint :) och tack för de nya favorit orden :D Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul att du hittade till mig och vill vara med och fira inne hos mig =)

    Vad fina saker du visar här i din blogg!
    Denna plånboksvikningen var jättefin!!!
    kram Iffa

    SvaraRadera