söndag 23 september 2012

Till en toppenmoster!

Har tillverkat ett maffigt "albumkort" åt min moster till hennes 65-års dag. TID tog det, men bra blev det nog om jag får skryta... *klappar mej själv på axeln* :)

Jag hittade idéen till den här sortens vikning här och här, blandade ihop dem plus lite eget... ;)

Min moster har tidigare nämnt att hon så gärna skulle vilja ha några av de gamla foton som finns i min mommos gamla hus. Så nu är flera foton inscannade, utprintade och inlimmade i albumet.

Framsidan. "Locket" stängs med små magneter.

Baksidan.


"Lockflärpen"

Här är locket och andra delen av framsidan uppvikta.

Här är också första delen av mittenpartiet utvikt till vänster.

Och så andra delen ut till höger. Mycket plats för foton och anteckningar. I mitten syns "mappen" jag gjorde av papperspåsar.

Det här dubbelvikta kortet är delvist instucket i ett kuvert så att den ena halvan hänger utanför.

Kortet utvikt.

Kuvertet sitter fast med en dubbelvikt pappersremsa, typ som ett gångjärn, så att det går att vika till sidan. Bakom finns mer plats för foton.

Till höger om mittendelen ser det stort sett likt ut, med dubbelvikt kort och kuvert.





I "mapp" delen ryms mycket, tags, foton, anteckningar mm


Kathy Orta är fenomenal på att skapa i papper! Så mycket inspiration - så lite tid!! :)

Nu är det dock dags att ge tid till mitt försummade hem... Skapa mera får vänta till sen...

Ha det gott!

3 kommentarer: