söndag 16 september 2012

Let your light shine through...

... något till en vacker person. Nu menar jag inte bara vacker på utsidan, utan även på insidan! :) Alla i hennes familj är vackra personer med godhjärtade intentioner och jag skattar dem högt!

Jag anser mej själv som rik, inte kanske i antalet vänner - men i antalet vänner med underbar godhet och osjälviskhet - och för mej är det det viktigaste. Ni vet nog själva vem ni är!! :) (Naturligtvis hoppas jag och önskar att jag också kan vara en sådan vän)

Denna vackra tjej, har idag besökt oss och vi fick överräcka födelsedagsgåvan jag gjort - Grattis S!

Jag utgick från en enkel skrivbok.





Så här ser framsidan ut nu.

Små biljett-tags bakom bilden (japp, en baddräktsdam igen!) som jag prydde med halvpärlor för att de inte skulle försvinna helt under bilden.

Flaskkork som jag kört genom Big Shot maskinen - jag böjde ut kanterna lite med en tång först. Sedan fick den sej en omgång med krackeleringslack. :)

Fram- och baksida.

Den blev lite bullig och så inspirerande för mej att jag  fick lite svårt att slita mej från den... ;) Får inte du lust att bara sätta igång med att skriva och limma in bilder eller annat i denna bok?


Första uppslaget.

Jag stämplade stort sett varje sida... tog lite tid, men det var det värt!! Använde mej av olika stämplar.

På några ställen i boken klippte jag av två sidor så att endast en 1 cm kant blev kvar, sen fäste jag en dubbelvikt sida ur en gammal bok, tejpade den och vips hade jag en praktisk ficka för tags eller annat.

Sista uppslaget.



Vilken glädje då jag upptäckte den lilla fickan längst bak i boken - perfekt förvaring!!



Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. More is more... fantastiskt fint, som vanligt. Skulle vara roligt att se hur du jobbar. Kan du inte ta tjänstledigt en tisdag och komma och inspirera oss i mammaklubben? ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Då jag jobbar råder det allt som oftast totalt kaos! Men, d e ju bara att städa undan sen då man är färdig... ;)

    SvaraRadera
  3. Fiffigt! Och snyggt! En jättefin och personlig present!

    SvaraRadera