lördag 18 augusti 2012

Tänk och räkna!

Som rubriken uppmanar - det är ett måste att hålla tungan rätt i mun då man försöker sig på ett projekt där tänk och räkna ingår! För att det ska bli bra måste måtten stämma!

Har tillverkat ett tjockt kort till min pappa som fyllt 65 år. Ett kort innehållande hans plånbok från 1977 med tillhörande små fotoalbum, några tags och naturligtvis något gott! :)

 Här följer en liten bildkavalkad...

Framsidan, med foto från pappas konfirmation för x antal år sedan... Plus texten "Inte bara ett år äldre utan även ett år bättre" :)

Baksidan med min stämpel, fyra tags i fickan och på ryggen har jag stämplat pappas namn.


Så här ser kortet ut då man öppnat det. Till vänster plats för choklad, lakrits och en tag, till höger plats för plånboken. Pappret med text är från en gammal westernbok. Pappa läste alltid westernböcker tidigare.

Choklad och tag.


Plånboken och de två små fotoalbumen.

Fotoalbumen är i dragspelsform, med plats för foton både på fram- och baksidan.



Pappa har fått sitt kort och blev både överraskad och glad. :)

Jag och min man har besökt Juthbacka marknad idag, Finlands största utemarknad/loppis, i Nykarleby. Fyndade en hel del som jag längtar efter att få sätta fingrarna i. Gamla böcker är en favorit för tillfället - och jag fyndade flera! ;) Vilken tur att jag fått en Ikea Billyhylla med glasdörrar till mitt pysselrum... Mer plats!!     : D

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar