söndag 15 juli 2012

Cherish - to feel or show great love or care for somebody

En god vän fyllde år idag. :) Av någon konstig anledning brukar jag för det mesta komma ihåg det aaaaningens sent - men inte i år!!

Skaffade en Lipton teask och skred till verket...

Jag dekorerade sparsamt, tyckte att det stämplade pappret blev så fint i sig självt... Stämpeln är från Penny Black, Dreamy.

På locket har jag limmat fast en bit papper ur en engelsk pocket, som blev till - ja just det - en ficka (pocket ;P)

Inuti fickan, en tag med stämpeltext från Lili of the valley.



Insidan av locket.

Dekorerade faktiskt även insidan av asken denna gång, med papper ur samma pocket. Jag stämplade lite blommor på pappret.

På den ena sidan inuti asken gjorde jag plats för en tag.

Jag präglade pappret jag skulle ha till tag och använde sedan en grön stämpeldyna för att färga in mönstret. Texten är även den en stämpel från Lili of the valley.


Behövdes något att stänga till med. En enkel stängningsmekanism av knappar och band.
Jag hoppas min vän får tillräckligt med tid att njuta av teet och konfekten, ensam eller i sällskap med någon trevlig prick. :) Grattis!

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! :)

    Kikade förbi för att tacka för besöket på min blogg :)
    Måste säga att du gör FANTASTISKA alster, du är otroligt duktig!
    Din Lipton-ask är superfin, vilken rolig idé. Vet att min mamma har massor av dessa, hade varit roligt att testa. Liftar gärna om det är okej?
    Underbara detaljer och härliga färger. Älskar blommorna och swirlarna.

    Ha en fin kväll!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!
    Tackar så mycket! Du hade också mycket fint och spännande hos dig!
    Det är nog bara att ge dig i kast med Liptonaskarna! :)

    Ha det bra!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera